Klasindeling

Het maken van een klasindeling is een hele klus: Zet je vrienden bij elkaar of wordt dat alleen maar een kletsboel? Waar zet je leerlingen met druk, storend gedrag neer? En wie zet je er naast? En wat te doen met leerlingen die juist stil en verlegen zijn? Kortom, waar zet je iedereen neer? Sinds een paar jaar wordt hier meer en meer onderzoek naar gedaan. De Stoeltjesdans maakt gebruik van deze kennis en helpt helpt bij het maken van een nieuwe klasindeling. Hierbij kun je zelf aangeven welke doelen je graag zou willen bereiken. De Stoeltjesdans gebruikt vervolgens de testresultaten en wetenschappelijke berekeningen om de meest optimale klasindeling te maken.

Hoe werkt het:

  1. Geef aan welke doelen je graag zou willen bereiken
  2. Maak een plattegrond van de klasindeling
  3. Geef aan welke leerlingen op specifieke plekken moeten zitten, bijvoorbeeld doordat zij slechtziend zijn.
  4. Druk op ‘start’ en de tool maakt automatisch een indeling die het beste past bij jouw doelen.
  5. Is de plattegrond toch niet helemaal naar wens? Verplaats dan de leerlingen die beter ergens anders kunnen zitten.